Tingkatkan Nilai Sewa Rumah Anda Melalui Renovasi Rumah

Sebilangan besar tuan rumah di Kuala Lumpur dan Selangor berpendapat bahawa pengubahsuaian dan renovasi rumah adalah perbelanjaan dan bukannya pelaburan jangka panjang. Walaubagaimanapun, ramai pakar mencadangkan untuk melabur dalam skala kecil dan memberi kemudahan kepada penyewa untuk menarik lebih banyak minat dalam rumah anda, bagi mendapatkan penyewa berkualiti tinggi dan harga sewa yang lebih baik.

Berikut adalah beberapa pengubahsuaian rumah kecil yang boleh anda pertimbangkan:

Ubahsuai Dapur

Sekarang, dapur bukan lagi merupakan bilik terpencil di hujung rumah. Dapur sekarang adalah bahagian yang sangat penting dalam kehidupan seharian. Selain struktur dan susun atur, bahan yang mudah dibersihkan adalah ciri penting jika anda ingin menarik penyewa yang baik. Anda juga harus menggunakan bahan yang mudah dijaga supaya senang penyewa rumah menjaganya dengan baik.

– Kabinet Dapur Baru

Mengganti kabinet dapur adalah kaedah terbaik untuk menyegarkan penampilan dapur. Sebilangan besar orang berpendapat bahawa adalah lebih murah untuk menukar laci kabinet daripada mengganti keseluruhan kabinet dapur. Hal ini adalah tidak benar. Sebenarnya adalah lebih mudah untuk memasang kabinet dapur daripada mencari pintu kabinet yang sesuai dengan struktur kabinet sebelumnya.

– Ubahsuai Bilik Mandi

Bilik mandi adalah perkara kedua terpenting yang dilihat oleh penyewa selain dapur di sesebuah rumah. Pengubahsuaian bilik mandi akan menambah nilai rumah dan meningkatkan harga sewa rumah.

– Lantai Baru

Untuk meningkatkan harga sewa, kita boleh ubahsuai bilik dengan lantai lamina berkualiti tinggi. Lantai lamina adalah penyelenggaraan yang rendah dan sangat tahan lama yang akan meningkatkan ketahanan lantai anda. Mereka juga menjimatkan kos kerana walaupun mereka mungkin rosak apabila penyewa tidak menjaganya, ia tidak mahal untuk diganti. Mereka juga terdapat dalam pelbagai warna, tekstur, dan reka bentuk dan anda dapat menjadikan rumah sewa cantik secara estetik lalu menghasilkan minat penyewa yang lebih tinggi. Sekiranya anda ingin menukar jenis lantai ini pada masa akan datang, anda boleh menggantikannya dengan kos lebih rendah berbanding dengan lantai jenis kayu keras.

– Pengubahsuaian Kecil

Sekiranya anda tidak mempunyai bajet tinggi untuk ubahsuai rumah anda, maka fikirkan cara untuk membuat perubahan estetika kecil. Contohnya, tukar paip lama di bilik mandi. Peralatan paip bilik mandi yang menguning dan retak lama dapat menghalangi penyewa daripada menyewa rumah tersebut walaupun ia kelihatan seperti perkara kecil. Tampilkan bilik mandi anda dengan menukar semua peralatan paip di bilik mandi.

Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai pengubahsuaian untuk menambah nilai rumah anda, jangan ragu-ragu untuk menghubungi pasukan kontraktor rumah murah kami yang berpengalaman di Kuala Lumpur dan Selangor hari ini.